Gusta juha od divljih šparoga

Ako ništa drugo, izgleda da od ove silne kiše šparoge rastu k’o lude… Jučer sam ponovo dobila tri prekrasna friško ubrana maca. U proljeće, ponekad nemamo vremena otići na vikend u Istru. Ponekad je ružno vrijeme kao zadnja dva tjedna. A ponekad mi je jednostavno žao dati previše kuna za mršave maceve koji se prodaju na placi.  Često te šparoge znaju biti i suhe jer ih ljudi beru do korjena samo da bi izgledale što veće (grrrr). Ako kupite takve šparoge na kraju bacite oko dvije trećine jer se veći dio ne može odlomiti…Zato budite oprezni kad kupujete šparoge – nije sve u veličini! :)

Ja sam se snašla, imam ja svog berača šparoga- jednog barbu koji za mene već nekoliko godina povremeno bere šparoge. On prije nego ih odnese prodati na placu, prvo svrati do mene,:). Macevi su uvijek ubrani istog dana, deblji od onih koji se prodaju na placi i jeftiniji. Nadam se da će ta suradnja potrajati još godinama,:).

Želite li laganu brzu večericu, guste juhice su prava stvar. Gusta juha od divljih šparoga je jedan od mojih omiljenih…

Sastojci za 4 osobe:

800 g divljih šparoga

4 mlade kapulice

1 litra povrtnog temeljca

1 jušna žlica brašna

maslinovo ulje – 4 žičice

sol, papar

Priprema:

Šparoge izlomite na komadiće veličine cca 4 cm. Lomite šparogu sve dok ne dođete do dijela u kojem se ona ne može slomiti s lakoćom. Dok ih lomite odmah izdvojite vrhove šparoga sa strane. Operite šparoge pod mlazom vode.

Vrhove šparoga koje ste odvojili kuhajte u malom lončiću 5 minuta. Ocijedite ih i ostavite sa strane.

Očistite i narežite mladu kapulicu i popržite je na maslinovom ulju.  Dodajte šparoge (bez vrhova koje ste ostavili po strani). Pirjajte cca 5 minuta i zatim dodajte 1 l povrtnog temeljca. Kuhajte još 5 minuta. Izmiksajte štapnim mikserom ili u multipraktiku. Vratite na vatru da zavrije, dodajte soli i papra po želji. U 1 dl vode dodajte 1 jušnu žlicu brašna promješajte da ne bude grudica i dodajte u juhu. Dobro promješajte i kuhajte još 2,3 minute.

Ja sam zasebno napravila njoke od griza i parmezana, no možete juhu poslužiti i sa komadićima prepečenog kruha. Vrhove šparuga dodajte nakon što ste u serviranu juhu dodali njoke ili prepečenac.

Za kraj meni jedna super pjesmica koja mi se vrti po glavi svaki put kad krenem spremati nešto sa šparogama…

15 thoughts on “Gusta juha od divljih šparoga

    • @ jyotishastrologija – osobno preferiram juhu od šparoga bez ikakvih dodatnih začina jer se tako osjeti baš pravi okus šparuga kojeg je šteta pokrivati nečim drugim. Jednostavnost do kraja je ponekad najbolja.

      • Hvala. Jednom sam kuhao u kuhinji s jednim poznatim kuharom. Dok smo tako kuhali, rekao mi je da napravim salatu. Ja sam ga pitao koje začine da stavim u salatu, a on mi je rekao “stavi sol, maslinovo ulje i papar, ne radiš varivo“… jednostavnost je zakon…

  1. Izgleda zanimljivo. Nekako mi se čini da su kod nas na jugu šparoge prošle. Kako je stalno kiša vikendom, nisam obilazila okolo. @prozorudom, ne mogu vjerovati!

  2. O pa imaš potpuno novi izgled bloga. Jako mi se sviđa, posebno su fora trešnje.

    Šparoge jako volim ali sam ih ove godine skroz propustila, na placu znam kupiti dobre ali i bezobrazno skupe…

    • Drago mi je da ti se sviđa novi izgled bloga, nekako je sad više “ja,:)”. Trešnje su jedno od mojeg omiljenog voća. Vjerojatno ću mijenjati podlogu ovisno o sezoni,:). Ove trešnje su predobre, inače su sa jedne plantaže u blizini Motovuna i jedva čekam da ih se ponovo dočepam,:)…

  3. čini mi se po slikama da nisu jako debele šparoge. da li ih čistiš, mislim da li im skidaš kožicu? bar pri krajevima? jer ja da, a počinjem razmišljat da gube na okusu zbog toga… i možeš mi reći koje si brašno koristila?

    • Divlje šparuge su uobičajene debljine…cca od 2 do 5 mm promjera u prosjeku. Ne gulim ih nikad jer iskoristim samo vrhove do kud se može šparoga lagano slomiti. Tako da se nikad ne osjete vlakna kožice pod zubima. Donji tvrdi dio šparuge uglavnom iskoristim za temeljac u jelima (dosta puta ih sačuvam u škrinji pa izvadim po potrebi…, no najdraže mi ih je spremiti isti dan).

      • Nisam pročitala komentar do kraja,…sad vidim. Vjerojatno gube okus, i da ti budem iskrena ne znam kako ti se da čistiti ih. Ja čistim samo one debele domaće jer imaju puno deblju koru no u svojoj kuhinji koristim više divlje jer su znatno aromatičnije i posebnije i Hrvatske,:)). Brašno obično bijelo glatko – samo jedna žlica na cijelu količinu jer kad smiksaš šparuge one daju dovoljnu gustoću juhi. Možeš koristiti u istu svrhu i kukuruzni škrob, no meni je ovako bolje u ovoj juhi…Možeš probati eksperimentirati sa drugim brašnom možda ispadne i bolje, javi ako imaš kakav prijedlog pa da i ja probam

  4. koristim razna brašna.ovisno što radim. najčešće pšenično brašno – tip 405, odlično mi je i raženo brašno – tip 815, probao sam i rižino brašno, za biskvite namjensko, glatko tip 55o za neka peciva ili kruh, i za tjesteninu, iako i crna brašna su mi odlična za takva jela. nisam još probavao one mješavine brašna. zadnje sam kupio slanutkovo brašno jer sam radio Farinatu -recept od Voće & povrće. vrlo često stavljam ribanu limunovu koricu u brašno, to mi je mama rekla da je dobro.
    a šparoge. nažalost nemam divlje na raspolaganju, nego kupim na placu, il u marketu, a često su debele pa ih gulim. recimo nekih 3-5 cm od vrha pa do kraja.

Odgovori

