Špageti s kozicama, prnjavicama i dagnjama

Ovo je recept  koji sam radila pred nekoliko tjedana…

Sastojci za 4 osobe:

200 gr kozica

1 kg dagnji

1 kg prnjavica

400 gr špageta

4 češnja češnjaka

4 grančice peršina

1/2 dl vina

maslinovo ulje

sol i papar

grana padano, ribanac – po želji

Priprema:

Očistite kozice od ljuštura, Pod mlazom tekuće vode s pomoću četkice ili spužvice operite prnjavice i dagnje. Škarama odstranite niti na dagnjama.

Stavite 4 jušne žlice maslinovog ulja i školjke u jednu veću padelu stavite sve zajedno na vatru i poklopite. Pričekajte da se sve otvore i skinite s vatre. Vodu (more) iz školjki procijedite i ostavite da malo odleži (jer u prnjavicama zna biti dosta pijeska). Školjke očistite od ljuštura. Ostavite ih nekoliko s ljušturama  za dekoraciju.

Skuhajte špagete.

Za vrijeme dok se špageti kuhaju, popržite kratko kozice (1,2 min) i ostavite ih sa strane. a zatim u istoj padeli popržite nasjeckani češnjak na malo maslinovog ulja.  Nadalje, dodajte vodu koje su postile školjke pri tome pazeći da ne zagrabite pijesak. Dolijte 1/2 dl vina i nasjeckani peršin i pustite da zakuha te zatim maknite s vatre. Pomješajte umak i špagete i dodajte još malo maslinovog ulja. Ja preferiram ovdje odmah umješati i dio svježe naribanog parmezana (nemojte ni slučajno stavljati onaj koji se kupi već nariban u vrećicama jer nije ni sjena pravom komadu parmezana).
Stavite  špagete s umakom na na tanjure i na njih ravnomjerno rasporedite kozice i školjke te dekorirajte po želji s nekoliko školjki s ljušturama i ako želite parmezanom.
Dobar tek!

5 thoughts on “Špageti s kozicama, prnjavicama i dagnjama

  1. Draga Mama, posebno mi je lijepo vidjeti da i jedna žena uz recepte piše i o vinu…a kako vidim da će bit i dosta “morskih” poslastica (moj sin obožava), onda sam sigurna da ću često navraćati.
    O hrani i vinu ima već članaka…čekam da vidim koji su oni o “lipim stvarima”😉
    Dobrodošla u blogerski svijet!

    Maja

    1. Zahvaljujem,:) krenula sam s pretpostavkom da je malo hrvatskih blogova ovakvog tipa koje pišu žene, barem ih ja nisam vidjela?? Ako netko zna, moli link jer ih uvijek rado pročitam. Pisat ću uglavnom o hrani i piću. Recepti su proizašli iz moje kuhinje -iz osobnog iskustva i namirnica kojima u određenom trenutku raspolažem ( onog što nađemo na Riječkoj placi -uglavnom sezonske nemirnice , osim povremenih izuzetaka) O ostalim lipim stvarima biti će također riječ – to će uglavnom biti razni detalji na koje naiđem a koji su mi zapeli za oko,:)…no sve u svoje vrijeme
      LP

  2. Draga mama, recept mi je super, volim ovakvu kombinaciju s morskim plodovima. A vino volim crno, i rose, ali nisam takav poznavaoc kao ti. Znam samo je li pitko ili ne, ali ovoliko vrsta … divim ti se.

  3. Nešto slično sam jela prije par godina. Pripremio moj prijatelj koji je vrsni kuhar, a ja mu asistirala.To je radio kao predjelo za jednu zajedničku večeru gdje nas je bilo 20. Čistili smo 4 kg dagnji. Bilo je odlično! Pretpostavljam da je ovo još bolje kad se stave kozice i prnjavice:-)

Odgovori

