Vellutata sa suhim vrganjima i svježim šampinjonima

Istina je da je sezona gljiva prošla, no ima jedno jelo koje se može raditi i van sezone, a to je juha od gljiva. Ali ne ona iz vrećice. A ne, ni slučajno! Znam da je to brže, ali koliko zapravo vremena uštedite – možda 15, 20 minuta?

Za pola sata možete napraviti ovu finu vellutatu i vjerujte mi nećete nikad više kupiti juhu iz vrećice, :)! Evo kako je ja radim…

Sastojci za 4 osobe:

1/2 kg sježih šampinjona

50 g suhih vrganja

1 mala kapulica

4 režnja češnjaka

4 fete kruha

1 l vode

4 grančice peršina

1 jušna žlica brašna

suncokretovo ulje – 2 žičice

sol, papar

Priprema:

Namočite suhe vrganje u mlakoj vodi cca 10 minuta. Narežite na kockice fete kruha i popržite ga na maslinovom ulju dok ne dobije lijepu tostiranu boju po rubovima.

Očistite šampinjone od zemlje i narežite ih na ploške.

Očistite i narežite kapulicu i popržite je na suncokretovom ulju. Očistite češnjak i dodajte sa 2/3 šampinjona i 2/3 vrganja kapulici. Pirjajte cca 5 minuta i zatim dodajte 1 l vode. Kuhajte još 5 minuta. Izmiksajte štapnim mikserom ili u multipraktiku. Vratite na vatru, dodajte soli i papra po želji te ostatak vrganja i šampinjona. Kuhajte sve još 10 minuta. U 1 dl vode dodajte 1 jušnu žlicu brašna promješajte da ne bude grudica i dodajte u juhu. Dobro promješajte i kuhajte još 2,3 minute. Nasjeckajte peršin.

Servirajte juhu u tanjure s tostiranim kockicama kruha i peršinom. Po želji stavite slatko vrhnje. Ja ga osobno ne preferiram u ovoj kombinaciji jer volim osjetiti “čisti” okus gljiva. Dobar tek!

5 thoughts on “Vellutata sa suhim vrganjima i svježim šampinjonima

  1. Obožavam gljive na svaki način, svakako i u juhi. Samo mi nije jasno ono slatko vrhnje. Ja u sve volim dodati kiselo vrhnje – 1 žlicu. Super mi ide uz sve krem juhe.

  2. Veliki sam ljubitelj juha i uopće ne mogu svatiti da ljudi kupuju te juhe u vrćici kad se finu domaću napravi bez ikakve muke.🙂

    Ova mi tvoja zvuči savršeno jer volim gljive u svim oblicima, moram je isprobati čim nabavim suhe vrganje.🙂

  3. Croutons su cca 1,1ipol cm veliki, samo kako je makro slika onda izgledaju veće, da bude iskrena nije mi se dalo previše slikat jer sam bila ogladnila,:)
    Svakako je juhica fina. Ja suhe vrganje nabavljam na Riječkoj placi kod nekih od mojih provjerenih dobavljača,:)

Odgovori

