Proljetni lungić

Jesam li vam već rekla da sam sretna što je stiglo proljeće?🙂

Evo jednog finog, a jednostavnog jela. Napomena – ovo jelo nije za one koji su alergični na pelud… cvijeće može izazvati alergijske reakcije!

Sastojci za 4 osobe:

600 g svinjskog lungića (svinjske pisanice)

250 g matovilca

2 grančice ružmarina

2 jušne žlice cijetova ružmarina (ovo je iz mog vrta)

4 jušne žlice cvjetova jaglaca (ja ih nabavljam na riječkoj placi, obično ih koristim za salate)

Aceto Balsamico di Modena invecchiato

maslinovo ulje

sol, papar

Priprema:

Lungić lagano posolite krupnom soli i svježe mljevenim paprom te polijte maslinovim uljem i prekrijte grančicama ružmarina. Ostavite da se marinira nekoliko sati u frižideru. Izvadite iz frižidera bar pola sata prije pečenja tako da dođe na sobnu temperaturu (manji je temperaturni šok, pa meso pusti manje vode,ili tako nešto,:) uglavnom meso bude sočnije).

Očistite i operite matovilac.

Odstranite ružmarin i ocijedite od viška maslinovog ulja. Na vrućoj taflonskoj tavi, na jakoj vatri ispecite lungić (cca 2,3 min sa svake strane). Zamotajte u aluminijsku foliju i ostavite da odstoji. Odvojite cvijetiće od stabljike ružmarina i isto učinite s jaglacima. Budite pažljivi da ih ne oštetite. Kratko ih namočite nekoliko puta u vodi kako bi odstranili prljavštinu. Osušite ih  na papirnatom ručniku.

Na tanjur stavite matovilac i prelijte ga lagano s acetom balsamicom i maslinovim uljem. Lungić narežite na komade debljine  cca 2 cm. Servirajte ga na matovilac, lagano posolite krupnom soli. Dekorirajte cvijetovima ružmarina i jaglaca. Cvjetovi se jedu naravno, a cijelom jelu daju posebnu aromu. I to je to….:)

Ovo jelo poslužili smo uz vino Bura, Dingač, 2007.

11 thoughts on “Proljetni lungić

  1. Divota! Tu nisam vidjela da netko jaglac nudi na placu. Provjerit ću na Dolcu još. Ha, uvijek mogu otić van ubrat sama. Ja se još pozdravljam od zime, danas napravila varivo od ostataka zimskih grahorica i kosti od pršuta. Čekam da stručak divljih šparoga pojeftini, još je na 30.

  2. @ leeloo-Pa valjda može i onaj divlji (ali ne znam da li se taj divlji smije brati, on je u nekim državama zaštićen, ne znam kako je kod nas. Ovaj je uzgojeni. Ja sam probala jesti i ljubičice i cvijetove od akacije,:) to smo radili još kao djeca. Imaš ovdje nešto o tome
    http://hr.wikipedia.org/wiki/Jaglac
    @ gurwoman – to bi na placi mogao imati netko tko ima eko uzgoj, ja razmišljam da ih za iduću godinu posadim sebi tako da ih ni ne kupujem (makar na balkonu u par teglica, kao što imam neke od začina)
    Šparuge imam namjeru brati, a danas su moji išli u branje,:) pa očekujem da će ostaviti nešto i za mene. Inače sam ih spremala u subotu za ručak. Ovdje na placi su 15,20 kn po macu. Postat ću uskoro što sam spremila,:).
    Što se tiče kosti od pršuta i grahorica ja sam uvijek za,:) mljac!

  3. Nikad nisam jela ni jaglac ni cvjetove ružmarina. Baš me zaintrigirala ova kombinacija i ako naletim na njih palcu obavezno ću probati. Inače lungić mi je jedan od dražih komada mesa i gotovo uvijek ga mariniram acetom balsamicom. Jako lijep recept.🙂

  4. @Andrea Drago mi je da ti se sviđa, htjela sam unijeti dašak proljeća,:). Cvjetove od ružmarina koristim već godinama za razna jela, dobro je naravno i sa ribom i npr škampima, cvijetovi od jaglaca nešto kraće traju pa je to onda stvarno prava poslastica kad ih vidim odmah pokupujem,:). Cvijetovi su uvijek vrlo nježne arome, ali toliko posebne, a da ne govorim koliko su dekorativni. Imaš na jednom od mojih omiljenih blogova FoodSnob kako to rade u Copenhagenu u restoranu Noma- prekrasno za inspiraciju – http://foodsnobblog.wordpress.com/2009/06/20/noma-copenhagen/
    Ne znam koje je jelo ljepše…

    1. zahvaljujem,:) Ja nisam “profić”, samo zaljubljenik u dobru kuhinju – no ima ipak dosta maštovitih kuhara u Hrvatskoj, neki restorani stvarno odskaču u ponudi, da ih sad ne nabrajam. Mislim da se polako počela sve više podizati svijest o kulturi hranjenja, vina i života uopće (barem je tako u mojem okruženju), a drago mi je da i ja mogu doprinijeti tome. Ako barem nekoga potaknem da proba nešto novo, sretna sam,:)

  5. Prekrasno, iako ni ja nisam nikad jela cvijeće.🙂 Nisam nikada ni vidjela da ga na placu prodaju, no možda naletim. U subotu je na mom placu stručak divljih šparoga bio 40 kuna pa i ja čekam da pojeftine.😉

  6. Tako maštovito i dekorativno! Mogu misliti kako je još i ukusno! Enogastromama, ja se prijavljujem na jedan dan biti tvoje dijete🙂🙂
    Neću piti ništa osim vode😉

Odgovori

