Pršut od tune

Ne brinite se nije tuna dobila dvije svinjske noge,🙂, nego je naziv pršut od tune zbog tamno crvene boje koje meso od tune poprimi kad se marinira u soli, a ima izgled poput pravog pršuta…ovo bi zapravo bila neka vrsta carpaccia od tune (ispravite me ako griješim)…

Jučer sam na tržnici naletila na prekrasan komad tune. Zapravo bila je tamo cijela tuna koju su upravo bili donijeli i rezali na komade. Naravno da sam se odmah “ogrebla” za prekrasan komad. Je da je cijena bila poprilična – 140 kn/kg, ali ovakvoj je deliciji teško odoljeti😉.

Evo kako ja radim “pršut od tune”:

Sastojci za 4 osobe:

1/2 kg vrlo svježe tune (komad od dijela trbuha tune ili srednjeg dijela tune)

150 g krupne soli

100 g šećera

korica od 2 limuna

salata po želji – ja sam koristila kristaku i listove od mlade rotkvice, ali može npr i matovilac i riga…

maslinovo ulje

aceto balsamico

papar

Priprema:

Tuna mora biti u komadu, kao ovaj koji sam ja uzela cca pola kile ili kila, što veći komad od trbuha nađete to bolje. Izuzetno je bitno da tuna bude vrlo svježa (ne moram objašnjavati zašto i koji su rizici jedenja sirovog mesa i ribe valjda, ajde progooglajte malo o tome, 🙂 – nemam večeras vremena za to, inače ovaj post neće izaći još neko vrijeme…)

Dakle ovako, kao prvo izmješajte u jednoj posudi krupnu sol i šećer. Odrežite komadiće žutog dijela limunove korice (od nešpricanog limuna naravno…) Uvaljajte komad tune sa svih strana. Zatim uzmite prozirnu pvc foliju i smjesu soli i šećera koja je ostala u posudi prebacite na foliju na jedan kup. Na vrh kupa stavite tunu i rasporedite ravnomjerno limunovu koricu po tuni. Dobro zamotajte foliju i stavite na minimalno 12 sati u frižider. Ovo je mariniranje na suho (kao i kad usolite pršut) Ja komad od pola kile tune mariniram 24 sata (ne više da se ne bi previše osušila i postala tvrda i preslana- ako imate manji komad, manje ga i marinirajte). Kod stajanja iz tune će se iscijediti tekućina- stoga je dobro da ona sol koja vam je ostala kao višak ostane u foliji da pokupi krv koja se iscijedila iz tune.


Kad je tuna “odradila” svojih 24 sata, odstranite višak soli (otresite). Zatim uzmite platnenu krpu i natopite vrh krpe u maslinovo ulje te još nekoliko puta pažljivo prođite da odstranite svu sol s uljem (neki je znaju isprati od soli, ali ja mislim da se tako gubi i dio okusa…pa tko je vidio prati pršut pod vodom,🙂 ). Primjetit ćete da je meso poprimilo lijepu tamnu boju.

Uzmite dobar oštar nož i izrežite tanke fete. Možete ga i odmah poslužiti, no ja ga preferiram marinirati još 2,3 sata u maslinovom ulju prije posluživanja.

Ja sam koristila salatu kristalku, jer sam nju imala doma- frišku iz maminog vrta (inače bih koristila rigu i matovilac). No da bih upotpunila okuse kako nisam imala rige, koristila sam još jednu pomalo zaboravljenu namirnicu, a koju svi bacamo najčešće – a to su listovi od mlade rotkvice koji imaju delikatnu gorkastu aromu, a tako finu (naravno mora biti iz bio uzgoja ili barem iz vašeg vrta, :))

Izrežite salatu i servirajte na dno tanjura. Polijte je acetom balsamicom. Servirajte komadiće od pršuta od tune. Pospite maslinovim uljem i dodajte malo svježe mljevenog papra. Naravno konzumirajte ga u istom danu kad ste ga izvadili iz soli. I to je to.

Mljac! Vrhunska delicija. Kad god imamo prilike priuštimo si pršut od tune.

Uz pršut od tune odlično bi išlo vino  Saint Hills Nevina.


17 thoughts on “Pršut od tune

  1. krasno…još da si našla par listova mlade cikle…a ono sa soli i cukron ču zapamtit…za još tanje fete evo ti ideja…tunjevinu na kratko u duboko i onda se riže samo tako…virujen da ti je to poznato…poz…

  2. Savršeno!
    Čula sam da postoji ali nisam imala priliku probati.
    Moram pokušati ovo napraviti jer sam uvjerena da je savršenog okusa.🙂

    Puno ti hvala na receptu.🙂

  3. Ispričavam se, ali stvarno nisam stigla, postovi su u pripremi, ali bebach je pokupio neku virozu i ne spavam već danima…a uz to sam se ponovo vratila i na posao… No ne brinite se, mama će sve to nadoknadit, nisam ja zaboravila na moje drage čitatelje. Sutra vas sigurno čeka novi post!🙂

    Lijep pozdrav svima i veliko hvala,
    i jako mi je drago da vam se sviđa ovaj moj pršut od tune,:)

  4. Mama, sjajna si. Stvarno mi se sviđa kako pišeš. Ovo s tunom moram isprobati. Eh, sad moram pročitati sve tvoje postove. Ali, to neće biti problem, štoviše…

  5. konačno nabavio komad tune! 300 kn kila…ufff…skupo… probat ću od 30-40 dag isfiletirat pršut

    1. zato ti i je najbolje napravit pršut, pojedeš ga malo kao i onog od praščića,:)… (samo pazi da komad bude dovoljno debeo, jer će ti inače bit preslan.) 300 kn kila -baš su nabili cijenu, u Rijeci je u najgorem slučaju 200 kn kila… a zna se nekad naći ako imaš sreće i za 100,150…;)… za manje je još nisam našla. Javi kako ti je ispalo. I ne zaboravi skinuti sol, ako ti bude slano jako isperi je i osuši….pozz

  6. Pingback: Wineandfood4u
  7. pitanjce🙂 mora li se prsut pojesti odmah nakon tih 12 – 24h sata mariniranja, ili jednom kad se ocisti od soli, moze jos da stoji koji dan u frizideru? pretpostavljam da je delikatesno, pa ko ce pojest pola kile tune u jednom danu🙂

Odgovori

