Salata Caprese


Čim se na placi pojave prvi “pravi” pomidori i na mom balkonu izraste svježi bosiljak znam da je vrijeme da izvadim stol i stolice na balkon. Vrijeme je za uživanje u jutarnjem suncu. Salata Caprese je moj omiljeni ljetni doručak. Najjednostavnija, najfinija, najsvježija salata na svijetu – bar za mene,🙂.

Kako ja spremam Caprese?

Omjer mozzarelle i pomidora mora uvijek biti 1:1.

Ekstra djevičansko maslinovo ulje iz Istre je obavezno. Koje ću maslinovo ulje izabrati za salatu (sortu i od kojeg proizvođača) ovisi o trenutačnoj raspoloživosti različitih ulja u mom domu i mom raspoloženju.

Dobar Aceto Balsamico (idealno bi bilo Aceto Balsamico di Modena Tradizionale, ali teško ćete ga naći u Hrvatskoj.. ako netko zna gdje ga ima za kupiti neka mi javi…). Pazite šta kupujete jer se kod nas često svašta prodaje. Ako aceto balsamico košta manje od 30ak kuna obično i nije nešto prema mom dosadašnjem iskustvu. O ovome bi se dalo pričati satima, no preumorna sam danas za pisanje (moj bebach je dobio još jedan zubić-jeeeeeeiiii- pa nisam prospavala noć,🙂 ). Malo progooglajte ako vas zanima😉. Nemojte mi zamjeriti…a ako baš želite- javite mi pa ću pisati i o tome.

Narezanu mozzarellu i pomidore polijte maslinovim uljem i acetom balsamicom. Dodajte sol i svježe mljeveni papar po želji.

Dodajte listove svježeg bosiljka. Nikako nemojte dodavati sušeni bosiljak jer ćete samo upropastiti salatu.  Nikad ne režite svježi bosiljak nožem! Ako ga želite raskomadati učinite to trgajući listiće prstima kako ne bi izgubio arome. Uvijek ga dodajte jelu neposredno prije posluživanja.

E sad još fali svježe pečeni kruh i onda je to to. Mmmmmm. Savršen doručak.

Jednostavnije od ovog ne može,🙂 a ponekad su najjednostavnije stvari najbolje!

12 thoughts on “Salata Caprese

  1. mm..volim!..samo ne za doručak, jer za doručak isključivo slatko jedem😀 a što se tiče balzamičnog octa kupila sam u Trstu neki gusti aceto iz Modene, malo je skuplji bio i bez dodanih sulfita, vrlo intenzivnog okusa, do sad je odlično prijao uz jagode! a ovu salatu bi najraidje složila između ostalog sa cherry rajčicama, ali duguljastog oblika tzv. datterini, vjerojatno si čula za njih..na žalost i njih se može kupiti samo u Trstu🙂

    1. Da, i ja koristim cherry jako često u ovoj salati, i datterini su mi super, ali teško ih se nađe kod nas,…evenutalno u nečijem vrtu. Ma ima tih pomidora….svih veličina, boja, vrsta….ja bi ih sve pojela,:) bitno da su okupani suncem, a ne neko smeće bez okusa i mirisa…

  2. Danas sam pročitala recept, ali me zanimalo koji Aceto Balsamico imam doma -> di Modena Silver. Mislim da sam ga kupila u Kerumu. Kod nas u Dbk se Kerum zatvorio ovih dana. Ima li ga u Rijeci?

    I ja radim sličnu salatu, ali je nisam koristila kao doručak.

    P.S. Znam dobro kako je kad rastu zubići. Oboje djece je plakalo noćima. Onda sam nabavila neki gel iz Kanade samo za tu svrhu. Na žalost ne mogu se sjetiti više kako se zove, ali je učinkovit.

  3. U Metro-u u Zg znaju imati kvalitetnih Aceta. Po zagrebačkim vinotekama također, s tim da su cijene bolesne, ako ih uspoređujem s talijanskim cijenama. U zadnje vrijeme nastojim si manju količinu Aceta reducirati, pa ga mažem po mesu (bifteku npr.). Odlična kombinacija, bar meni…
    Pozdrav!

  4. Eh da aceto, slažem se s tobom samo nažalost vrlo često idem linijom manjeg otpora pa kupim ono što nađem u svojoj lokalnoj trgovini.
    Inače i meni je ova salata omiljena, obožavam je i jedva čekam neke bolje, šočnije rajčice pa da i ja uživam u njoj.
    Jedini mi je problem sviježi bosiljak jer ja sam totalni antitalent za uzgoj bilja i apsolutno sve mi uvene prije nego što ga i unesem u svoj stan.😦

  5. @Maslinka – i ja,:)
    @Dalmacija moja inspiracija – slažem se, na žalost je uglavnom karamel, ja redovito bjesomučno čitam etikete da bar kupim ako ne pravi aceto balsamico tradizionale di Modena onda bar neki vrlo blizak njemu. Mislim da su za pravi odstajani od 12 g cijeneoko 400 Eura za litru…tako nekako. Obično dolazi u malim bočicama,:) pa si onda srećom još tako nešto možeš i priuštiti povremeno. Kao što kažeš ispod sto kn,…teško, 30 kn nadvodim zato jer se pristojne zamjene nalaze za cijenu iznad toga…
    @Slakal vjerujem ti, a zubići izašli, ali sad smo doma s upalom gornjih dišnih puteva…tako da nastavljamo s nespavanjem,:)
    Ne znam za Kerum, mislim da je bio jedan u Rijeci…
    @Wineandfood4you – e super, pogledat ću u Metrou u Rijeci. I ja često radim redukcije od aceta balsamica i to mi je super, imaš i ovdje jedan od recepata na blogu kako to ja radim…Tako da se slažem s tobom, i ja ga obožavam uz dobar komad mesa.
    @Andrea -ma nije bosiljak težak za održavanje, kupi malu teglicu u dućanu kao svježi začin, drži ga u polusjeni, tako da ima sunca, ali ne previše da se ne sprži, možeš i u kuhinji ga držati. Zalijevaj ga svaki drugi dan – i tako sve dok ne potrošiš listove,:)…
    Ja ga uzgajam ispod mandarine na balkonu. Svake godine kupim nove sadnice po 3 kn u proljeće i zasadim nekoliko komada i do ljeta ispod mandarine imamo cijelu šumu,:). Ovih nekoliko listova na slici sam počupala s njih,:)

  6. A šta kazat? Savršenstvo bez mane, pogotovo sa prvoklasnim sastojcima. Problemi kod svih isti. I ja kako kad, nekad linijom manjeg otpora, pa jeftiniji aceto, nekad naletim na kakvu akciju ili sniženje pa uleti i bolji, a nekad se jednostavno odlučim počastiti, pa šta košta da košta🙂, a bosiljak ista priča, gdje god ga držim, ovo što se kupuje po supermarketima, ako ne pobrstiš isti ili drugi dan, piši kući propalo!😦

  7. ne stavljam aceto, ali samo malo luka/kapule, najbolje mladi! i stavljam domaći polutvrdi sir sa placa, ne mora biti mozzarela, probajte i u slast!

Odgovori

