Marmelada od cvijetova akacije

Ova me je marmelada vratila na trenutak u djetinjstvo. Moje malo selo okruženo je akacijama. Sjećam se da smo kao djeca znali brati i jesti njezine cvijetove. To nam je uvijek bio poseban doživljaj. Naravno da su nas stari iz sela uputili da ih smijemo jesti,…:) Pričali su nam ti isti stari da su radili pohane cvijetove od akacije i da su neki čak radili i kolače…

Kako u kući imam jednog veelllikooog ljubitelja marmelada – (čitaj: moj muž) a iza kuće nekoliko akacija… E pa sjetio se on da sam mu pričala o tome da smo jeli cvijetove akacije kao djeca pa je poželio da mu spremim nešto FINO od cvijetova akacije.🙂

I tako sam se ja sjetila da bih mogla pripremiti marmeladicu. Kada je okusite imate osjećaj da jedete marmeladu s medom od akacije i buketom cvijeća od akacije,:)). Uz marmeladu smo napravili i mousse od bijele čokolade preliven s maslinovim uljem Leccino (proizvođača Belić). E to je bio desert za prave gurmane….

Inače, oprez svi dijelovi akacije (bagrema) su otrovni osim cvijetova! Kora je posebno otrovna. Akacija cvijeta u svibnju.

Ovo jelo nije za one koji su alergični na pelud!

Sastojci:

cca 200 g cvijeta od akacije (bagrema) koji su tek procvali -cca 30 do 40 grozdova cvijeta

100 g šećera

1/2 jabuke

250 ml vode

Priprema:

Uberite cvijetove akacije (kad procvatu, mladi snježno bijeli pupoljci). Pažljivo ih protresite tako da odstranite bube ako ih ima. Operite u vodi cvijetove ako su prašnjavi.

Pažljivo odvojite cvijetove (samo bijeli dio) od stabljike – istrgnite ih (vidi sliku). Ako je bilo potrebno oprati cvijetove ostavite ih da se ocijede od viška vode.

Ogulite jabuku. Nasjeckajte polovicu jabuke na komade i stavite je kuhati u 150 ml vode. Kuhajte dok voda gotovo ne ispari, a jabuka ne postane kašasta.


U drugu posudu stavite 100 gr šećera i 100 ml vode i zakuhajte da dobijete šećerni sirup. Zatim dodajte cvijetove akacije i kašicu od jabuke. Sve dobro izmješajte. Kuhajte 5 minuta. Skinite s vratre i usitnite štapnim mikserom dok ne dobijete kompaktnu smjesu. Kuhajte još 10ak minuta da višak vode ne ispari ili dok ne dobijete željenu gustoću marmelade.

Dobit ćete malu količinu marmelade…pola male teglice,:) , ali dovoljnu za dodatak nekom laganom desertu. I nemojte me prozivati kad budete bar 2 sata čistili 200 grama cvijetića. Znam da je zamorno, ali isplati se i za ovako male količine. Oduševila je mene i svih koji su je probali.🙂

Marmeladu smo poslužili uz mousse od bijele čokolade s maslinovim uljem leccino.

9 thoughts on “Marmelada od cvijetova akacije

  1. I ja sam kao dijete jela cvjetove akacije, u stvari samo smo izvlačili tučak iz cvijeta, nismo jeli latice🙂

    Odlična ideja za marmeladu. Pored zgrade imam ogromnu akaciju i ne mogu se obraniti koliko cvjetova padne na balkon. Samo mi se čini da je već cvjetanje pri kraju kod nas na jugu.

  2. Ovo mi je nešto fenomenalno. Vidjela i pročitala čim si objavila, ali nikako naći vremena za prijavljivanje, pa komentiranje. Nemam blage veze gdje naći cvjetove akacije, ali bilježim za drugu godinu pod obavezno, barem za probati, jer mi sa ekrana miriše!🙂

  3. wow! Upravo sam ih ubrala i razmišljam što s njima kad ono naletih na ovaj recept! Svaka čast na trudu i čišćenju svakog cvjetića! Okus je vjerojatno fantastičan! Da li je nužno čistiti ovaj dio peteljki?

  4. podsjeća me na djetinjstvo! jeli smo cvijeće, i nezrelo voće, i kruha-masti i bili smo sretni i zdravi!

Odgovori

