Dingač, Matuško 2005

Berba 2005, 14,5 % alkohola, vrhunsko vino…čula sam dobre stvari o njemu, zvučalo je dobro…

S obzirom da je godina 2005 dekantirali smo ga gotovo dva sata. Međutim i nakon toga na nosu je na žalost bio dosta slabašan. Prvenstveno me zapljusnuo alkohol, no naziralo se ponešto šumskog voća i vanilije. Tijelo je u odnosu na nos poprilično jako. Svakako je u ovom trenu bilo bolje na okus nego na miris. U ustima prevladavaju liquirizia, marmelada od višanja i malo čokolade. Pri kraju malo floralnih nota, ali sam osjetila i ponešto nefiniširanih (grubih) tanina. Aftertaste srednje dug- gorkasto-slatkasto-slankast. Vino je dobro, no mislim da ga je vjerojatno trebalo popiti dok je bilo “malo mlađe”. Vjerojatno je tada  ovaj dingač bio puno mirisniji i moja bi ocjena bila veća. A možda smo jednostavno imali peh baš sa ovom bocom. Možda nije bila čuvana u prikladnim uvjetima u vinoteci, ili jednostavno “loša” boca? Da vam budem iskrena razmišljam o tome da možda probam ponovo istu, ali i neku noviju berbu da popravim dojam… Ili sam možda ovaj puta jednostavno imala prevelika očekivanja? Ocijena 6,75 od 10.

9 thoughts on “Dingač, Matuško 2005

  1. molim te nemoj ni probati novu bocu, jer iskreno, sigurno nema smisla… i nećeš doživjeti ništa novo…
    matuško je poznati ”biznismen” i ”kemičar”, i to se odražava na njegovim vinima… probao sam stvarno dosta njegovih vina, i bio sam kod njega… nema tu spasa… kad se usudiš radit chardonnay na takvom tlu i u takvim ekstremnim klimatskim uvjetima, onda znaš da je čovjeku bitna isključivo samo lova… apsolutna pljačka je ako ikad itko da 400 kuna za Matuško Royal selection Dingač 2004, njegovo ”najbolje” vino…jer za te se novce mogu piti krasni Brunelli, Barolo, bordeauxi itd.
    Čuvajte se Matuška i mnogih drugih kemičara s Dingača!🙂
    pozdav

  2. Ha! Vidim da je moj komentar suvišan. wineandfood4u & Alan-secretdalmatia rekli su sve i više od toga🙂

  3. Moram komentirati i ovdje kao što sam odgovorila i na komentare na facebooku, a gdje je rečeno da vinar Matuško ima i nekih dobrih godina i da je nekima koji su ga probali bio odličan.
    Ako je već kod vinara Matuška stvar da od godine do godine jako osciliraju vina po godištima: onda me ta činjenica smeta. Da objasnim.Ako za bocu koja košta 150 kn, što ruku na srce nije malo, ne dobijem određenu kvalitetu koja bi po mojoj ocijeni trebala biti na određenoj razini- kao kupac budem razočarana. U tom slučaju smatram da bi se i kod nas trebale raditi razlike u cijeni po godištima, pa onda neka to vino košta 50 kn, a ne 150 kn ako određene godine nije doseglo određenu razinu “posebnosti” – a ovdje ne govorim o zakonskoj klasifikciji za vrhunska vina već o “dobrim”, “najboljim” i lošim” godinama. I još nešto mislim da se baš toliko velike oscilacije u godištima o kojima se govori kod ovog vinara, pa ni kod bilo kojeg drugog vinara, a posebno na podneblju iz kojeg dolazi ovo vino ne bi smjele događati. Ako baš netko želi glumiti “facu” onda neka ne stavi loše berbe u prodaju kao što je to više puta učinio Angelo Gaja… I u Francuskoj to sasvim lijepo funkcionira, zna se koja su godišta skuplja, a koja ne. Kod nas toga nema i želi se na kupcu zaraditi ekstra i kad su godine loše na račun onih dobrih…Nadam se da ste shvatili što sam htijela reći. Uz želju da se i kod nas počne više pažnje pridavati ovakvim “sitnicama”.
    Pozdrav, enogastromama

  4. slažem se, i znam kako to funkcionira u italiji i francuskoj, ali, kod nas do toga još neko vrijeme sigurno neće doći. u italiji više nije rijetkost da se određene berbe uopće ne daju na tržište ako vlasnik, tj. sam vinar odluči da vino iz te godine nije na nivou njegove klase. jednostavno, da bi zadržao visoku cijenu koju prati visoka kvaliteta, spreman je žrtvovati jednu berbu (možda će je prodati nekom drugom i sl.) ali je neće pod svojim imenom izbaciti na tržište. mislim da mi u biti i nemamo vinare tako visoke klase i kontinuiteta.
    naši vinari jure za bogatstvom u dvije-tri godine. nedovoljno se ulaže u edukaciju, tehnologiju, analizu, marketing, zakonsku regulativu, ideju o udruživanju u ”konzorcije”, plansko usmjeravanje na autohtone sorte, a o odnosu cijena-kvaliteta da ne pričamo…
    a o oscilacijama matuška…ha🙂 ..nema tu velikih oscilacija.. ja se ne sjećam u zadnjih nekoliko godina da me neko njegovo vino oduševilo… a sjećam se razočaranja, to da…🙂
    ok. da ne davim dulje…

  5. samo sam htio još reći da, kad govorim o nedovoljnom ulaganju u edukaciju itd., to govorim više kao smjernicu i nastojanje kojim treba ići a ne kao globalno razočaranje hrvatskim vinima. imamo i mi vinare, regije, koji rade mnogo, i čiji se trud već vidi, a mislim da će dolaskom otvorenog tržišta vina, dakle, ulaskom u EU, upravo taj trud, odricanja i ulaganja danas, biti presudan faktor za ulazak i opstanak u višoj klasi, jer konkurencija je već puno godina ispred nas.

  6. Kolicina ofrlje i lose vinificiranih ili naprosto pokvarenih Matuskovih boca koje sam imao nesrecu probati preduga je da bih pamtio. Bolje da ne ulazim u detalje. Zadnje dobre boce bile su jos iz berbe 2000. Pred par godina sam odustao i nemam razloga vracati se. Situacija na Dingacu je opcenito prilicno tuzna, bar za moje kriterije.

    1. Vidim da sam dobro ubola temu ovaj puta,:)…
      Slažem se sa Buonsanuge, mislim da na prste jedne ruke mogu nabrojati dobre,:)-nažalost…
      Wineandfood4you and bouonsanuge – Nadam se ipak da će se situacija u Hr promijeniti…ali i da ćemo mi tu promjenu doživjeti uskoro,:) a ne za jedno 50 g,:)

  7. Užas, dovoljno je pogledati čepove od njegovih vina, čisti su kao od bijelog vina. Moje skromno mišljenje, uspješan kemičar i varalica.
    ps
    ista stvar je i sa reservom i royalom, cijene prava sitnica

Odgovori

