Festival istarskih maneštri, Gračišće, 2010

Oko 3 i pol popodne stigli smo u Gračišće gdje smo se našli s ostatkom ekipe (blogerima Gurwoman i Ribafish i ostalim eno-gastro-ljupcima :)). Vremenske prilike nisu nam bile baš naklonjene, ali nekim smo čudom izbjegli kišu! No bila je takva magla da se činilo kao da smo zalutali u srednji vijek. Stari špaheri na drva, lonci, dim…Da smo sreli koju staru nonicu obučenu u narodnu nošnju još bih se bila i zabrinula…:) BTW Gračišće je stvarno prekrasan gradić!

I tako je polu-blogerska ekipa krenula u pohod na maneštre…

Već oko 2 sata krenuli su s pripremama. Bilo je tu 14 ekipa sa raznim maneštrama – s bobići (iliti kukuruz,:)), s kurumusom i cecciolina (obje bi bile od ceci iliti slanutka🙂 ), zelena maneštra, maneštra s koromačem, jota, s repom i fažolon, primorska, …

Kako su se počeli širiti fini mirisi iz teća, a do 7 sati je trebalo izdržati… a mi postajali sve gladniji odlučili smo nešto prigristi. Dogovorili smo piknik. Počastili smo se raznim domaćim delicijama od kulena, pršuta, kobasica, sireva, pa sve  do fine orehnjače… sve je bilo za prste polizat. Pili smo jedan vrlo dobar refošk od Diega Nežića iz sela Maruškići kraj Buzeta! Taj sam si “suvenir” naravno odnijela i doma- best buy- dobro vino za dobru cijenu. P.S. -Hvala Gogo na preporuci!

Vratimo se na maneštre….

Edi Maružin (iz Gustafi) je najavio degustaciju i ocijenjivanje…

Došlo vrijeme da kupimo bonove za maneštre. 1 bon = 1 porcija.

Jeeeeee, napokon , idemo probati te maneštre!

Probali smo naravno svih 14. Evo polu-blogerskog žirija na dijelu:

Nije bilo lako odlučiti se za najbolju. No izdvojit ću Maneštru s repon i fažolom i zelenu maneštru kao favorite. Posebno dobra i zanimljiva bila je zelena maneštra – s koromačem. Volim koromač, no moram vam priznati da ga nisam baš često koristila u  maneštrama, a kad jesam onda bih ga stavila po jednu grančicu. Zapravo me iznenadilo kako u velikim količinama daje posebnu aromu. Me like,:)! Svakako ću ga od sad češče koristiti- jer nam u vrtu raste kao korov i obično nas i živcira jer ga ima toliko da radi probleme kad se kosi trava oko kuće…Živjele maneštre s koromačem!

Kad je stiglo vrijeme degustacije skupilo se poprilično ljudi. Baš me zanima da li su svi uspjeli dobiti svoju porciju,:)?

I na kraju došlo je vrijeme odluke…Koja je maneštra najbolja?
Eto moj izbor je maneštra s repon i fažolon (TZ Čavle) i Zelena maneštra (Konoba Jakovčić)….Ukupne ocjene blogerskog žirija su se na kraju poklopile sa izborom službenog žirija- najbolja je bila Zelena maneštra!

Možda bi iduće godine blogerska ekipa mogla kuhati svoju maneštru? Maneštra od blogići🙂 Što vi mislite o tome?

4 thoughts on “Festival istarskih maneštri, Gračišće, 2010

  1. Ima da ih sve pometemo nagodine svojom supermaneštrom! Jedino onda moramo kuhati pa ne stignemo okolo plahutati, jesti i piti… damn…

  2. Preodlično!
    Obožavam ovakva događanja i ne znam zašto mi uvijek promaknu. grrr

    Inače ja sam jučer bila u Istri na letećoj turneji.🙂

  3. ovo je tako dobro, reportaza i fotke, sam festival…i tvoj blog takodjer. vec sam kod ribefisha vidjela ovu reportazu i zavidim vam jako sto ste tamo bili:). moze, drugi put i blogerska manistra, dobrovoljno se javljam za kuhanje :)). samo da na vrijeme doznam za ovo jer mi vec godinama promice🙂..
    lijepi pozdrav iz beca,
    mare

Odgovori

