Dagnje u umaku od putra, slatkog vrhnja, češnjaka i šafrana

U mom omiljenom časopisu Iće & piće pročitala sam članak “Kada češnjak postane passé…”  u kojem su se između ostalog spominjale dagnje i španjolski šafran… Nije mi vrag dao mira pa tako ni pet, ni šest trk na tržnicu po dagnje.😉

I tako je nastao slijedeći recept,…naravno kod mene češnjak nikad neće biti passé😉:

Sastojci za 2 osobe:

1 kg svježih dagnji

160 g špageta

4 režnja češnjaka

70 g putra

100 ml slatkog vrhnja

maslinovo ulje

1 feta kruha (sredina)

1 vrećica španjolskog šafrana (ima ga kod nas od Nadaline)

Priprema:

Pod mlazom tekuće vode s pomoću četkice ili spužvice operite dagnje. Škarama odstranite niti na dagnjama. Očistite mladi češnjak i nasjeckajte ga na sitno.

Stavite vodu za špagete da zakuha.

Stavite 4 jušne žlice maslinovog ulja i dagnje u jednu veću padelu, stavite na vatru i poklopite. Pričekajte da se dagnje otvore i skinite s vatre. Vodu (more) iz školjki procijedite i ostavite da malo odleži (da se slegne pijesak ako ga ima u njima). Dagnje očistite od ljuštura. Ako želite možete ostaviti nekoliko s ljušturama  za dekoraciju.

Na putru popržite mladi češnjak na laganoj vatri. Dodajte mu 1,5 deci vode koje su postile školjke i kratko zakuhajte. Skinite s vatre i dodajte sredinu od kruha i dobro izmiksajte štapnim mikserom. Nemojte dodavati nigdje sol osim u vodu za špagete jer kruh i voda iz školjki (more) daju dovoljno slanosti umaku.

Skuhajte špagete.

Zatim vratite kratko umak na vatru i dodajte mu slatko vrhnje i šafran. Dodajte umaku špagete, dobro promješajte i dodajte dagnje. Ponovo dobro promješajte i poslužite na tanjure…

Servirajte vruće. Dobar tek!

Eno-gastro-tati se ovo jelo jako svidjelo pa sam ga od tada morala spremati već nekoliko puta,:)

Uz ovo jelo popili smo malvaziju Lutea 2008, VINobile. Svidjela mi se i jako dobro se slagala s ovim jelom!

9 thoughts on “Dagnje u umaku od putra, slatkog vrhnja, češnjaka i šafrana

    1. Super za posuđe, ja sam i dalje jako zadovoljna,:). I ja ih mrzim čistit, but hey this was good,:) damn :)… Naravno ako ti paše stavi i parmezana, Meni se ovo svidjelo jer je okus dagnji i mora super pasao sa španjolskim šafranom tako da ga nisam stavljala ništa

  1. Češnjak passé? Ma on je poput male crne haljine-NIKAD passé! A tek mladi…
    Ovo je sjajno, pošto mi uskoro dolaze gosti koji bi za razliku od ukućana znali cijeniti ovo jelo! Bookmarked!🙂

  2. Talijani bi rekli nikad sir s ribom i plodovima mora jer prevlada njihov delikatan okus. Odlična ideja za recept, obožavam pedoće pogotovo s paštom tako da ću ovo sigurno probati za vikend. Ovdje se vidi utjecaj sjevernijih mora jer ima maslaca i vrhnja. To mora biti neki recept sa Atlantika, zato i ne stavljaju češnjak. Ti sjevernjaci za nas mediterance kažu da smrdimo po češnjaku, možda je to i istina samo smo se mi privikli na taj božanstveni miris koji nam se uvukao u kožu🙂

  3. Češnjak passe?! Nikad, a da moj dragi tek čuje ovu tvrdnju mogla bi se povesti i žustra rasprava o toj božanstvenoj biljci.🙂
    Ja volim dagnje, posebno ako ih sama naberem, a nije mi ih problem ni čistiti, zapravo ovaj recept mi zvuči savršeno.🙂

  4. Ja dagnje čistim tako da ih stavim u plastični sić s malo mora (ili vode) i onda ih jako miješam nekim drvenim štapom. Onda se one jedna o drugu trljajući očiste. “, 2,3 puta promjenim vodu i to je to. Inače dagnje obožavam, može ih se na 100 načina spremiti..

  5. odlične su ove dagnje, ja ih rijetko spremam doma valjda iz razloga da ih svježe teško nabavljam, inače ih obožavam
    što se tiče češnjaka, ja ga trpam u gotovo sve😉

Odgovori

