Kartolina iz Istre (“da mi je gudalo nož, a pršut vijulin”)

Kad je naš eno-gastro-bebach vidio pršute kako vise u konobi rekao je “din-don” i zanjihao ih.🙂

Kad smo spustili “din-don” onda je on, naravno, morao vidjeti što je to. Malo ga je okretao i onda kad je pomirisao i rekao “am am” i mi smo se složili sa tom tvrdnjom i odmah krenuli u akciju,:)

Da citiram  Šajetu: “I ja bin svirja tu kanconu vrah me zel ako ne bin da mi je gudalo nož a pršut vijulin…

Vijulin ili din don – istarski pršut iz 2008, mirisan, slastan, am am…🙂

Sline cure…

Uz pršut, sir, domaće pomidore friško ubrane u vrtu i dobru kumpaniju na terasi popilo se i vina …🙂 S obzirom da je bilo vruće ovih dana uživali smo u bijelima i roseima: Malvazija Radovan, Malvazija i Rose Cuj, Malvazija Lutea i Rose Rubrum (Vinobile) …

Moram vam još reći da je moja mama “meštar od pršuta”. Ona ga iz godine u godinu priprema, mazi i pazi. A mi se učimo kako bi se tradicija nastavila.  Sve je to naravno obiteljska tajna,:).

Ne moram vam govoriti da još malo pa nestalo šmrc😦

…do slijedećeg p(rš)uta, pozdrav iz Istre!

19 thoughts on “Kartolina iz Istre (“da mi je gudalo nož, a pršut vijulin”)

  1. e da mi je šnitica domaćeg pršuta, teško se do njega dolazi i sve to kupovno nije to to, dobro je da možeš sušiti doma

  2. Uff.. a što je ovo dobro, i meni sline cure.. sjetih se neki dan tebe i tvog bloga.. najprije zbog onih padela u Mercatoru, presvučene keramikom.. a onda vino..pila sam Bugavu višku koju sam kupila u Bio&bio dućanu, meni je bila skroz savršena😀 .. a bome i svima ostalima koji su je probali😉..a onda su još za stolom spomenuli Refošk i toliko ga nahvalili da im je to najbolje vino koje su ikad kušali, i opet se sjetih eno-gastro-mame, mora da ti se kihalo ovih dana😉😉

  3. eno-gastro-bebach zna što valja! Presladak je!
    Kako mi se jede ovaj pršut, samo što ne zagrizem ekran😆 !
    Pametno što preuzimate obiteljski način pripreme pršuta. Moj djed je pravio sjajne pršute, ali nitko u obitelji nije nastavio njegov posao😦

  4. uživa se znači…lijepo lijepo…kad si spomenula radovana gore…pio sam neki dan njegov cabernet sauvignon, predobro vino! preporučam ti! Pozdrav!!🙂

  5. kakav slatkis! A prsut, stvarno treba biti majstor i napraviti dobar. Sacuvajte taj recept u porodici! Probala sam rane prsute iy raynih krajeva, a nekako potreban je miris soli u vayduhu od mora da to bude to! Moj suprug na sve moje kuhinjske kreacije kaye pa lepo je, ali na prsut i the suhomesnate delikatese i budjavi sir e tu se lice oyari kao kod malog deteta!

  6. To je pravi pršut, odležao skoro dvije godine a ne ovi šta se suše pod klimom od slavonskih svinja. Sramota je da u pravilnik proizvodnje istarskog pršuta nisu uveli uvjet da svinje moraju biti s područja Istre. Mi smo naš zadnji pojeli 2006, od tada kupujem od jedne familije iz Juršića. Sve drugo šta se nađe u trgovinama je za niš.

  7. pa dobro Mama gdje je zapelo? da tebe toliko dugo nema…hm….nije valjda da gladujete cijelo vrijeme??🙂

    1. Ciao Wineandfood4u,:) ne gladujemo, to sigurno, imam brdo postova u draftu, ali imam poprilično burno razdoblje koje bi trebalo ubrzo završiti, morati ćete se malo strpiti, uskoro cu sve zaostatke nadoknaditi.🙂
      Lp,
      EGM

    1. evo me natrag online od danas i krećem s pisanjem i objašnjenjem zašto me nije bilo,:) Imam valjani razlog,:)
      Ps. Lijepo je čuti da vam falim, i meni ste svi falili, štošta sam propustila…

Odgovori

