I’m back i trilje od kamena na putru s timijanom sa pomidorima sa šećerom, Manjada i Oio Manjadico

Kao prvo dugujem svima ispriku što me tako dugo nema, a posebno zabrinutim članovima community-ja koji me redovito prate. Hvala svima na strpljenju i svima velika pusa. Lijepo je znati da sam vam falila.🙂

I ja sam se zaželjela omiljenih mi blogova, a i vidim da sam štošta toga propustila. Žao mi je također što nisam stigla i na ovaj događaj Retrospektiva Matošević i Šeler u W&W klubu– ali hvala Saša na pozivu, preporučam se za idući put!

Nisam ovisnik o internetu (yeah right, :P), no od kada pišem ovaj blog upoznala sam toliko divnih ljudi i presretna sam zbog toga. Hvala vam.

Moram vam reći da se u posljednjih mjesec dana štošta toga dogodilo. Osnovni razlog što me nema je taj što sam bila u “fazi” promjene radnog mjesta…a sa time je došlo i brdo obveza. A sad kad je gužva prošla mogu se malo opustiti i vesliti – dobila sam novi posao jeeeeeeee🙂. U isto vrijeme se naravno moralo dogoditi još toga – od živciranja oko renoviranja kuće i praćenja radnika da nešto ne zafušaju ako im ne visiš za vratom, nad glavom i oko glave, a za svaku sitnicu…:) i još broo toga sa čim vas zapravo ne želim zamarati.

S obzirom da sam u popriličnom zaostatku sa postovima i da ih se nabralo u draftu i šteta je da ne budu objavljeni nastavljam tamo gdje sam stala, tako da ćete ovih dana morati pročitati i pokoji recept koji je možda van sezone, no bit će vam inspiracija za iduću godinu.🙂 Ma sjetit ćete se vi mene znam ja to.🙂

A sad malo o naslovu:🙂

U srpnju je naš gost bio dragi nam bloger Manjada. Zajednički smo pripremili ručak. Kako to biva sve smo to zalili  dobrim vinima (ovdje bi vrijedila ona dobra stara: Uvijek kuham s vinom, a ponekad ga malo stavim i u ono što kuham,🙂 ).

Manjada nam je donio na probu prve bočice svog ulja Oio Manjadico sorte leccino. Bili smo oduševljeni – delikano, mirisno, a moćno! Dragi maslinari pazite se njega! A dragi moji gurmani držite ga na oku!

Osobito je pasalo u jednom desertu o kojem ću vam pisati uskoro.

Što se jelo? Ono što se taj dan našlo na placi u Rijeci. A na našu sreću tog je dana bilo baš raznoraznih delicija.

Za hladno predjelo: Bruschette sa paškom skutom, vlascem i kvarnerskim škampima i maslinovim uljem.

Za toplo predjelo:  Rižoto sa kvarnerskim škampima ( zaliven temeljecem od friške ribice, maslinovim uljem i vinom) – jelo pripremio Manjada i bilo je za prste polizat.

Za glavno jelo: Trilje od kamena na putru s timijanom sa pomidorima sa šećerom u prahu.

Za desert: Eno-gastro-mamine smrznute smokve (recept uskoro).

A evo kako je to izgledalo. Preporuka: ne gledati donje slike ako ste gladni!🙂



Recept: Trilje od kamena na putru s timijanom sa pomidorima sa šećerom:

Sastojci za 4 odrasle osobe i 1 malo dijete,🙂

700-800 g trilja od kamena

15-20 g putra

6,7 grančica svježeg timijana

sol, papar

1 kg pomidora (zrelih mesnatih, po mogućnosti sorta sa malo koštica npr volovsko srce)

maslinovo ulje, šećer u prahu, sol

Priprema:

Sve je vrlo jednostavno.  Vjerujte mi da ćete nakon ovog uvrstiti ovako pripremljene pomidore kao prilog uz razna jela. Mi ih sad pri kraju sezone jako često radimo uz friganu ribu i to je stvarno dobitna kombinacija. Baš smo danas za ručak jeli frigane male plavice i ovako spremljene pomidore. To je bio ručak za 15 kn za 2 osobe + 1 malo dijete naravno,:) O jeftinim i brzim, a dobrim ručkovima biti još riječi- a takve svi volimo zar ne,🙂 .

Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Operite pomidore i izrežite ih na kolutiće debljine 3,4 mm. Na lim za pečenje stavite papir za pečenje i malo ga nauljite maslinovim uljem. Poredajte kolutiće od pomidora jedan do drugoga sve dok ne popunite lim za pečenje. Pospite malo soli po pomidorima (na 1 kg cca 1, 1-5 čajna žličica).

Šećer u prahu pospite po pomidorima pomoću malog sita ( u količini duploj nego soli (dakle cca 2,3 čajne žličice).  Stavite peći cca 20 ak minuta i pazite da ne bi po vrhu zagorili (ništa ne mješajte i ne dirajte dok nisu gotovi,:). Kad se pomidori skroz omekšaju izvadite ih iz pećnice i skinite sa papira za pečenje.

U međuvremenu isfiletirate trilje i ostavite da se malo posuše. Posolite ih i popaprite po želji.

U tavi zagrijte putar na srednjoj vatri. Kad se putar otopi stavite pržiti na njega trilje prvo sa strane kožice.

Pržite sa strane kožice cca 80 % vremena spremanja ribe (vrijeme je ovisno o veličini ribe). Kad veći dio ribe postane bijel samo je kratko okrenite da se poprži s druge strane. Za ove trilje je bilo dovoljno oko 3,4 min sa strane kožice i maksimalno minuta s druge strane na srednjoj vatri.

Kad su trilje gotove servirajte ih na tanjur i pospite listićima svježeg timijana (i ovaj smo puta upotrijebili tri vrste timijana.) Pospite sa ravnomjerno putrom u kojem su se pekle. Servirajte pomidore i i uživajte!

11 thoughts on “I’m back i trilje od kamena na putru s timijanom sa pomidorima sa šećerom, Manjada i Oio Manjadico

  1. dobro nan se vratila…vidin da je svega bilo za guštat…skuta mi se posebno svidila…samo da ti ništo na uvo prišapnen…nepisani zakon ne koristiti jedan te isti proizvod dva puta (škampi)…ali nima veze kod mene je još uvik u glavi skula od escoffier-a…možda je to novi trend…poz…

    1. Hvala! Ma nije trend nego smo bili ogladili nakon jutarnje šetnje, a baš su škampi bili “slatki” da smo nabrzaka složili bruschette da ne kuhamo pregladni,:) jer ni to nije dobro

  2. aleluja, vratila se Mama!🙂 vidim gozbilo se bakaračima…a ove smokve me posebno zanimaju..

    1. A baš aleluja,:) Smokve ponovo spremam za vikend pa ću ih ponovo poslikati. Ovdje smo se požurili smazati prije nego se sve otopi, nije bilo vremena za slikanje,:)

  3. Još jednom ti hvala na gostoprimstvu i druženju koje bi potrajalo do ponoći da nisam morao za Pulu. u predivnom sjećanju mi je ostalo lutanje po tržnici, skupljanje tipova kod koga kupovati a koja baba je prokleta, i posjet najljepšoj ribarnici u našim krajevima a i šire. kako je bilo vruće kad se sjetim, što možda nije ni loše jer se onda ručak protegne i postane ručakvečera.
    ajojojoj ljudiiiii!!! pod hitno u duboko stavite par kg svježih smokava jer kad enogastromama posta recept bit ćete oduševljeni tim genijalnim a jednostavnim desertom.

  4. Ajmo ajmo brže taj recept za smokve, još dok su žive doma na stablu..🙂 još par dana i čini mi se gotova sezona. baš me zanima taj recept..uh

  5. Toliko se divim tvojim postovima! Lepe reci, recepti, fotografije. Tvoja ljubav prema vinu i dobroj hrani me fascinira.
    Za tvoj trud na mome blogg-u te ceka jedna nagrada.
    Puno pozdrava

Odgovori

