“Obična” pita od jabuka i “glog”



Ovo je jedan od onih tradicionalnih kolača koji me svojim okusom i mirisom vraća u djetinjstvo. Miris jabuka i cimeta, i slika mame kako valja prhko tijesto… Znala sam ih pojesti najmanje 10 za doručak,🙂, a ni danas dan nisam imuna na njih…🙂

I sad o onom “glog”… Sa mamom i susjedom na kavi razglabam o neobaveznim temama i na red dođe priča o tome kako pišem blog…kad uleti u razgovor susjeda: “Glog? A da mi smo nekad spremali čaj od gloga. Šta ti to pišeš o glogu?”🙂 I onda se ja nasmijem i objasnim joj što je blog i da se on zove Eno-gastro-mama…na što dobijem još jedan komentar: “Eno gastro-mama, zašto eno je?”, ono “eno” je eto bilo krivo interpretirano😉 – kao eno je tamo ona neka gastro-mama, …naravno da sam objasnila da se eno odnosi na vino, gastro na hranu, a mama nisam morala objašnjavati.🙂 Meni je sve to bilo tako simpatično da sam to morala sa vama podijeliti. Uglavnom zaključak je bio: Eno gastro-mame piše glog…🙂

A sad se vratimo na ovaj jednostavan i brz recept za “običnu” pitu od jabuka:

Sastojci:

1 ,5 kg jabuka (u ovom slučaju domaćih nešpricanih polukiselih i sa pokojim crvićem – uz komentar “ako nije bilo ništa crvićima koji su ih pojeli neće ni nama”🙂

1 žličica cimeta

5 žlica šećera ili kol’ko pita ovisno o kiselosti jabuka,:)

Za prhko tijesto:

1 kg brašna (cca 900 za tijesto i 100 za posipanje)

3 jaja

korica 1 limuna

250 g maslaca (na pola rastopljenog)

1 dec mlijeka

1 dec bijelog vina

1 prašak za pecivo

5 žlica šećera

1 vanilin šećer

Priprema:

Jabuke izribati.

Pripremite tijesto. Umiješajte napola rastopljeni maslac, mlijeko, vino, jaja, šećer, vanilin šećer i koricu limuna i na kraju brašno i prašak za pecivo i sve dobro izmješajte dok ne dobijete kompaktnu smjesu. Tijesto razdvojite na dvije “loptice” i ostaviti da odstoji dvadesetak minuta.

Tijesto razvaljajte na debljinu oko 7mm na veličinu lima za pečenje.

Tijesto pospite ravnomjerno cimetom, zatim rasporedite naribane jabuke.

Jabuke pospite šećerom ovisno o njihovoj kiselosti – 5,6 žlica šećera. Zatim ponovo pospite cimetom jabuke i na pa njih položite drugi dio tijesta. Viškom tijesta popunite ako negdje ostanu rupe i zatim malo stisnite rukama tijesto da ne ostane zraka u jabukama.

Kolač pecite u pećnici na 200 stupnjeva dok se ne zarumeni, oko 20ak minuta. Kad je gotov izvadite it pećnice i ostavite da se ohladi, razrežite na kockice i pospite šećerom u prahu.

U ovom tanjuru na slici sam sve pojela ja,:) Teško je odoljeti okusima koji vas podsjećaju na djetinjstvo i topli dom. Dobar tek.

12 thoughts on ““Obična” pita od jabuka i “glog”

  1. Mmmmm. Ja jako volim ovakve pite. I mene miris jabuka i cimeta vraca u djetinjstvo. Cesto se pravila ova vrsta kolaca🙂
    he- he, slatko sam se nasmijala na “glog” pricu🙂

  2. kod mene doma te zovu Super-mama🙂 što ni nije daleko od istine. e, baš si ga pogodila s ovim kolačem, svi ga znamo i svi ga volimo, Proust bi se ponosio s tobom. kad sam ga vidio u jednom agroturizmu u Istri došle su mi suze radosnice. napokon da nisu palačinke, panna cotta i neke torte sa puno margarina

  3. i meni je ova pita kolač djetinjstva. samo ti nama nastavi “glogati” i dalje te rado čitamo🙂

    btw. jel stig`o Fanale?? (ja bi slikicu da vidim kako se uklopio)

Odgovori

