Vinistra 2011- dobra vina, dobri ljudi

Kao i svake godine, u mom kalendaru obavezno je naznačeno vrijeme održavanja Vinistre. To je događaj koji se ne propušta. Osim naravno ako baš u to vrijeme niste u rađaoni…. (neki će se prepoznati u ovome)🙂

Preskočila sam nažalost dan otvaranja ove godine i  falio mi je taj jedan dan da obiđem detaljno sve što sam željela. No i ova Vinstra je itekako opravdala moja očekivanja, a i više od toga.  Itekako zavidna razina kvalitete vina jer – barem ono što sam ja uspjela probati sve je bilo u najmanju ruku dobro.  Puno dragih ljudi. Puno smijeha i razgovora. Da, uživala sam i lijepo se zabavila.

Kako je bilo?

Petak 13.05.2011.

Petak navečer bio je rezerviran za čišćenje ogromne količine boba. Ne, nije to bila nikakva kazna već priprema za blogerski događaj koji se održao u subotu na Vinistri pod nazivom “Blogeri – Kreatori vinske scene ili osobenjaci bez ikakvog utjecaja na nju”. Ali samo da znate da se i od toga mogu dobiti žuljevi na rukama, :)…

Subota  14.05.2011.

“Bu-đe-nje mama!!!!”

U 6 ujutro zvoni mi u uho moja osobna budilica- moj sin koji se budi s prvim zrakama sunca. Krećem odmah s pripremom hrane. Trebalo je još dovršit dva slana jela. Pripremila sam pannacottu od boba sa ovčjom skutom, domaćom pancetom i mariniranim šparogama. Kao drugo jelo priremila sam bijelu palentu od  kukuruzne krupice šećerca sa umakom od pomidorina cherry, šparoga i  domaće pancete . Desert  sam uspjela napraviti večer prije – praline od bijele čokolade punjene bademima, istarskom medicom i beurre blanc-om.

Subota oko 11h.

Stižemo na Vinistru.  Za dobro jutro krenuli smo sa pjenušcima.

Slika 1: Katarina Peršurić i Misal Prestige.

Izdvojit ću Misal Istra koji još nije izašao na tržište ali je u svojoj gotovo finalnoj verziji. Blend tri različite berbe malvazije (2007, 2008 i 2009). Pjenušac je proizveden klasičnom metodom (za one koji ne znaju- sekundarna fermentacija odvija se u boci). Onaj tko je ranije probao Malvaziju od Pršurića  prepoznati će isti “touch” vinara u ovom pjenušcu. Big like! Ovo je mali preview:

Slika 2: Misal Istra predpremijera

Vina Matošević – Grimalda bijela i crna, nisu prvi puta na mom stolu ove godine, i zato ih sa zadovoljstvom izdvajam kao preporuku svima onima koji ih nisu probali. (osobito me se dojmila jedna bijela eksperimentalna Grimalda iz 2008 koju smo probali Kod Špičeka u Zaprešiću sa Sašom Špiranecom).

Slika 3:Grimalda bijela 2008 i Sauvignon blanc 2008.

Slika 4: Grimalda crna

Benvenuti –Vina Benvenuti su  dobrodošla u bilo kojoj prilici. Sve što smo probali bilo je jako dobro. Izdvajam posebno Benvenuti  San Salvatore 2008., vino od prosušenih bobica Malvazije istarske – pravi nektar. (iz izbora kolege Vinopije na blogerskom eventu).

Slike 5: Benvenuti

Od meni novih iznenađenja, svakako moram spomenuti Malvaziju Istarsku – Robija Damijanića iz Damijanići pored Žminja. Vino koje je svakako zavrijedilo da mu se i ubuće posveti pažnja! Jako se svidjela i meni i eno-gastro-tati,:)! Hvala Brunotu na preporuci!

Slike 6 i 7: Robi Damijanić i Malvazija Istarska 2010.

Do sada nisam imala prilike probati vina Novacco iz Fernetića pored Brtonigle. Zabilježila sam na papir – ponovo probati Malvaziju istarsku i Sauvignon Blanc. A ako nešto zabilježim znači da vrijedi probati ponovo.

Slika 8: na štandu vina Novacco

Osobito živo bilo je na zajedničkom štandu Trapan – Saints Hills. High hills, good winds. Nema se tu što puno reći osim da i jedni i drugi rade jako dobra vina i da se rado nađu na našem stolu u raznim prigodama. Odlični Saints Hills Dingač i Nevina,  Trapanov Rose iz 2010.

Slika 9: Ivana Tolj, Saints Hills i Manjada, inteview uz nekoliko čaša dobrih vina

Slika 11:Ernest Tolj, Nevina pored srca



Slika 12: Sandi Paris,Bruno Trapan i bijele istarske kupaže na stolu


Meneghetti, Merlot 2010. Dobar, ali još mlad.  S obzirom da je 2010 zbog kiše bila dosta loša godina za istarska crna, ovaj merlot je poprilično zanimljiv…

Slika 13: Meneghetti Merlot 2010.

Vina Piquentum,  refošk iz 2009 – Terre9 (izbor Manjade na blogerskoj prezentaciji). Ako se sjećate posta o Vinstri od prošle godine već sam ga onda spomenula – A Must have.

Slika 14: Dimitri Brečević

O blogerskom Eventu “Blogeri – Kreatori vinske scene ili osobenjaci bez ikakvog utjecaja na nju”:

Moderatorica je bila naša draga Lada Radin – GastroLada,  Morana Zibar – Gurwoman pričala je o značaju i utjecaju eno-gastro-blogera na gastro i vinsku scenu. Goran Zgrablić – Manjada je predstavio dva vina Damjanić Borgonja 2010, Piquentum Terre9, , Nenad Trifunović – Vinopija je predstavio Kabola Teran 2008, Benvenuti Malvazija Istarska San Salvatore 2009 Darko Baretić (naš dragi Barba i najiskusniji od nas sviju u enogastro vodama) – Vinska Priča Kozlović Muškat momjanski 2009 , Coronica Gran Teran 2000 i ja Marinela Prodan – Eno-Gastro-Mama bila sam zadužena za hranu. Gosti prezentacije bio je Cliff Rames – Wines of Croatia koji je govorio o značaju i razlikama društvenih mreža, a koji prenosi dobar glas o hrvatskim vinima diljem svijeta te Moreno Coronica koji je predstavio Gran Teran 2000.

Odličan izbor vina od kolega blogera od kojih me se osobito dojmila Benvenuti Malvazija Istarska San Salvatore 2009, a  Coronica Gran Teran 2000 nas je svih oborio s nogu!

Više možete pročitati u ovom članku iz priloga Dobra hrana (a koje od nedavno možete pratiti i na facebooku koji je izašao 24.05 uz  Nedjeljnji jutarnji list) Hvala gđi Želki Klemenčić!

Izvor i copyrights: Dobra Hrana, Jutarnji list

A sada još malo slika:

Slika 15: Enogastromama i Manjada dovršavaju jela za blogerski event.

Slika 16: Vinopija- zadnje pripreme pred prezentaciju.

Slika 17. Eno-gastro-mami se malo tresu ruke pred preznetaciju,:) foto by Manjada


Slika 18: Gastrolada, Gurwoman, Manjada, Vinopija, Vinska priča, Eno-gastro-mama (foto by Vinistra.com)  (foto by Vnistra.com)

Slika 19: Blogerski odabir vina (foto byMirta Jambrović)

Slika 20: Pannacotta od boba uz  ovčju skutu, marinirane šparoge i domaću pancetu, sve uz maslinovo ulje Manjada Oio Manjadico  (foto by Manjada)

Slika 21: Praline od bijele čokolade sa istarskom medicom, bademima i beurre blancom (foto by: Mirta Jambrović)

Slika 22: Moreno Coronica predstavlja svoj Gran Teran iz 2000 i oduševljena lica blogera Gastrolada, Gurwoman, Manjada, Vinska priča


Na eventu je sudjelovalo više od 50 ljudi. Tražila se stolica više. Svima nam je bilo jako drago što vas je bilo u tolikom broju. Hvala svima!

Nedjelja 15.05.2011.

Osim u vinima, uživali smo u društvu dragih prijatelja i vinara. Evo nekoliko slika.

Slika 23: Siniša Škaberna, Vina Degrassi

Slika 23: Pred nekoliko godina prvi istarski rose koji sam probala bio je upravo od Degrassija. I ove godine jedan od mojih favorita za ljetne večeri na terasi.

Slika 24: Cliff Rames autor bloga Wines of Croatia, možete ga pronaći i na Facebooku

Slika 25: Gurwoman i Bruno Trapan

Slika 26: Daniela Radovan, Vina Radovan (već znate da su njihova vina gotovo svakodnevno na našem stolu🙂 )

Slika 26: Ivan Damjanić (Ivane vidimo se u podrumu).

Zlatko Gall, Brodska kuharica

Preznetacija Brodske kuharice Zlatka Galla jako mi se svidjela. Pripremljena jela bila su izvrsna. Ljubav prema moru i kuhanju pretočena u jednostavna jela, vrlo skladnih okusa. Sva jela sljubljena su s Matoševićevim vinima Grimalda.

Slika 27: Zlatko Gall priprema jela i govori o Brodskoj kuharici

Slika 28:Brodska kuharica

Slika 29: Sipice sa crvenim fažolom i kapulicom

Slika 30: Bakalar sa slanutkom i šafranom

Slika 31: Buzara od kozica, vongola i brbavica- čista esencija mora!

Slika 32: Praline za kraj

Saša Špiranec: “Kupažiranje kao umijeće koje vinare vodi na istinski vrhunac vinotvorstva”

I za kraj, vrhunski odrađena stručna radionica Saše Špraneca. Vođeno kušanje kroz pet bijelih i pet crnih istarskih kupaža koje upućuju da bi konačna afirmacija istarskih vina u svijetu bila upravo u istarskim kupažama temeljenim na autohtonim istarskim sortama malvaziji i teranu.


Slika 33: Izbor istarskih kupaža

Slika 34: Saša Špiranec

Saša je predstavio  istarske bijele kupaže: Degrassi Terre Bianche Couvee Blanc 2009, Saints Hills Nevina 2009, Trapan Uroboros 2009, Matošević Grimalda 2009, Meneghetti bijelo 2009 te Clai Ottocento 2009.  Zatim je predstavio: lijedile su crvene kupaže: Dajla Couvee 2008,Meneghetti crveno 2008, Derassi Terre Bianche Couvee Rouge 2007, Roxanich Superistrian 2007, Matošević Grimalda 2008 i Coronica Boscogrande 2007.

Radionica je bila vrlo zanimljiva uz aktivno sudjelovanje prisutnih. Svakako vrlo zanimljivo i vrijedno iskustvo. Šećer na kraju.

Slika 33: Sudionici prezentacije

Odlazimo s osmjehom s Vinistre. William Sokolin kaže: Koja je definicija dobrog vina? Ono započinje i završava s osmjehom.

3 thoughts on “Vinistra 2011- dobra vina, dobri ljudi

  1. Tek sam se probudila, skuhala kavu, zapalila prvu i s užitkom pročitala tvoje dojmove. Ovo je baš savršen početak dana.
    Pomalo sam vam zavidna, voljela bi i ja jednom otići na Vinistru i isprobati koje vino i poslušati što ljudi koji nešto znaju imaju za reći. Iako sam nedavno zaključila da sam ja više tip za pivo i s vinom mi se nikako ne događa taj klik, stalno mislim da možda još nisam isprobala ono pravo. :)Možda bi ovakva manifestacija otvorila oči.😀
    Rado bi isprobala sve tvoje delicije, za to uopće ne sumnjam da bi mi se svidjlo.
    Posebno sam oduševljena kombinacijom u pralinama. Nedavno me primila faza izrade pralina pa me vesele svi novi okusi.
    Odličan člank, baš si lijepo prenjela atmosferu.🙂

    1. Hvala Andrea, drago mi je da ti se svidio članak. Znaš da si uvijek dobrodošla kod mene, ako budete negdje u blizini navratite. Objavit ću recept za praline uskoro, vrlo jednostavno je, treba voditi računa samo o nekoliko bitnih koraka. Svakako ti savjetujem da dođeš na Vinistru iduće godine, mislim da možeš puno naučiti. Lp, M.

  2. Slično poput Andree, samo što mene nije bilo u hr za vrijeme Vinistre pa čim sam došao doma sa guštom upalih par blogova koje redovno čitam i krećem sa očekivanim detaljnim reportima sa ovog vinskog praznika.

    Panacotta izgleda odlično, jesi imala recept kod sebe ili sam ga uspio nekako preskočiti. Praline sa spomenutim dodacima izgledaju kao odlična kombinacija.

    Hvala ti na nekim prijedlozima, zanima me baš probati Damijanića, a koliko me pamćenje služi ni Radovan još nije bio na tapeti.

    Jel’ Brodska Kuharica u prodaji ili je ovo bila samo najava za izdanje koje će se tek pojaviti na policama?

    I za kraj, čestitke na “pojavi” u Dobroj Hrani😉

Odgovori

