Panna cotta s koprivama i oslić s porilukom

Danas me ulovila jedna od mojih kreativnih faza… Na tržnici sam pronašla prekrasnog oslića ulovljenog na parangal +vrijeme je mladih kopriva + imala sam finog mladog poriluka iz maminog vrta = u mojoj glavi zavrtila se ideja = panna cotta s koprivom (ma koliko vam ludo zvučalo) i oslić s crispy jullienne porilukom…

I tako sam krenula u ovaj eksperiment. Koprive sam srećom već imala očišćene i blanširane jer se za to potrudila moja mama (hvala mama! :)) A evo i slike:

Dakle ovako: uberete mlade koprive -naravno morate imati rukavice na rukama dok ih berete i čistite. Odvojite listove od stabljike, blanširajte kratko u posoljenoj vodi i onda radite s njima što god želite od juhe, zamrzavanja…pa sve do panna cotte. 🙂

Sastojci za 4 osobe:

Sastojci za panna cottu s koprivama:

180 ml slatkog vrhnja

100 g  blanširane mlade koprive

2 listića želatine

1 žlica maslinovog ulja

sol, papar

Sastojci za oslić s porilukom:

2 oslića (cca 1 kg)

5 mladih poriluka

maslinovo ulje

suncokretovo ulje

sol, papar

Priprema panna cotte s koprivama:

Listove želatine namočite u hladnoj vodi desetak minuta dok ne omekšaju.

Pomješajte slatko vrhnje i blanširane koprive te ih zagrijte tako da bude vruće ali ne i da zakuha. Skinite s vatre i dodajte 1 žlicu maslinovog ulja. Izmiksajte sa štapnim mikserom ili u multipraktiku (zaustavite kad koprive budu usitnjene). U smjesu sa slatkim vrhnjem i koprivama umješajte želatinu i začinite po željii solju i paprom. Ostavite na sobnoj temperaturi da se ohladi i ulijte u kalupe. Stavite da se ohladi u frižider cca 2,3 sata. Kada budete posluživali panna cottu, ako nemate silikonske kalupe odnosno ako imate krute možete se poslužiti trikom. Uronite kalupe s panna cottom u hladnu vodu na nekoliko trenutaka i panna cotta će se lakše odvojiti od stijenki. Ako ne ide ni tako onda uzmite tanak oštar nož i lagano odvojite od rubova kalupa.

Priprema oslića s porilukom:

Očistite osliće (dva oslića od kojih svaki ima cca 1/2 kg) , isfiletirajte ih, osušite ih papirnatim ručnikom. Svaki filet prerežite na pola. Pospite preko fileta malo maslinovog ulja te dodajte malo soli i papra te ostavite da se marinira neko vrijeme.

Operite mladi poriluk, odvojite bijeli dio od zelenog dijela. Dva bijela dijela poriluka narežite na jullienne (tanke štapiće), a druga dva bijela dijela na tanke kolutiće. Zelene listove odvojite i operite te ih blanširajte 2,3 minute u vrućoj slanoj vodi i zatim ih odmah stavite pod hladnu vodu i ohladite kako bi zadržali zelenu boju.

Na vrućem ulju popržite kratko poriluk izrezan na jullienne. Izvadite i ostavite da se iscjedi od ulja na papirnatom ručniku.

Komad fileta od oslića zarolajte oko komada poriluka (ovo sam jednom vidjela na negdje na TV-u i sad mi je palo  na pamet, 🙂 ). S listom blanširanog poriluka lagano zavežite tako zarolani filet (pazite da ne pretjerate da vam se filet ne raspadne). Izvadite poriluk u sredini i ponovite postupak s ostalim filetima. Vidi sliku:

Zagijte pećnicu na 230 stupnjeva. Oslić stavite u nauljenu vatrostalnu posudu i pecite cca 5,6 minuta.

Servirajte panna cottu s koprivama na tanjur, dekorirajte s kružićima poriluka i malo maslinovog ulja. Stavite tople rolice od oslića na tanjur i napunite ih sa crispy porilukom.

Ja sam dodala i 2 cvijetića trešnje samo za dekoraciju – oni se naravno ne jedu,:)!

Moram vam reći da sam jako zadovoljna kako je sve ispalo (eksperiment uspio!). Panna cotta s koprivom se odlično slagala sa oslićem, dala mu je dodatnu aromu i svježinu, a nije prekrila njegov okus. Oslić je poprimio malo arome poriluka, ali isto nije prekrio okus ribe i sve je bilo baš po mom guštu,:). A šta da vam kažem osim – probajte, :).

Ovo jelo poslužila bih sa nekim finim Sauvignonom – pada mi na pamet Sauvignon Winkl, cantina Terlan koji smo nedavno pili…

12 misli o “Panna cotta s koprivama i oslić s porilukom

  1. E ovo je zbilja nešto posebno. Naravno da sve navedene namirnice jako volim, ali ti si to tako maštovito i elegantno složila i oduševila me. 🙂
    Prekrasno jelo i prekrasna ideja. 🙂

  2. Trebala bi imati svoju emisiju na TV-u :-)!
    Tako lijepo, tako maštovito i vidi se s koliko ljubavi kuhaš.
    Kad ogladnim na poslu, samo povirim na tvoj blog i oči mi se najedu 😀

  3. hvala svima, drago mi je da vam se sviđa,:) nadam se da ćete čitati i o mojim budućim eksperimentima,:) – postat ću samo uspješne naravno,:)

  4. Meni se tako sviđa ime Jullienne, da nikad ne bih pomislila da može doći u kombinaciju s porilukom 🙂
    Ali kuharstvo ide s francuskim.

  5. Jako fino i primamljivo. samo da imam gdje da nabavim koprivu 😦
    Jako lijepo serviranje.

Komentiraj