Lastavica s pomidorima i motrom i torta od divljeg poriluka i krumpira

Uf dugačkog li naslova…:).  I ne, nisam pojela pticu lastavicu…
U subotu je kao i protekla dva tjedna kiša padala gotovo cijeli dan. Srećom ulovili smo “rupu” ujutro dok nije padala i uspijeli prošetati po placi. Ribarnica je bez obzira na kišu bila dosta bogata ribom- uglavnom bijelom. Bilo je tu piceva, orada, oslića…no meni je za oko zapela lastavica. Naletjeli smo na jedan manji primjerak koji je težio nekih 800 grama i zamislite platili ga samo 35 kn!!!! E to se zove ulov.

Lastavica– kako je zovu ovdje na Kvarneru poznata je još pod nazivima kokot i kopunić. Prekrasna riba koja kad raširi  prsne peraje poprimi zaista impresivan izgled.

Osim lastavice bilo je tu i puno zanimljivog proljetnog povrća. Naišli smo na nešto što se zove divlji poriluk. Barem ga tako zovu na placi- ako netko zna službeni naziv neka mi javi pa da dodam ovom postu jer po tom pitanju nisam pronašla ništa pametno na internetu. Pogledajte sliku.:).

I tako smo kupili sastojke: lastavica, divlji poriluk, pomidori,… trebalo je još samo smislit što s njima napraviti.

U frižideru sam imala i teglicu ukiseljenog motra. Za one koji ne znaju – motar je biljka mesnatih listova koja raste na stijenama u neposrednoj blizini mora. Listovi motra su vrlo aromatični. Koriste se svježi ili ukiseljeni za salate i umake itd.

A onda kao i uvijek – meni svašta padne na pamet, :)…

Sastojci za 2 odraslih i 1 malo dijete:

1 riba lastavica od 800 grama

2 veća pomidora

1 jušna žica ukiseljenog motra

sol, papar

maslinovo ulje

3 krumpira (cca 1/2 kg)

300 g divljeg poriluka (kao alternativa može i običan poriluk)

4 žlice krušnih mrvica

sol, papar, maslinovo ulje

Priprema:

Očistite lastavicu – odstranite joj peraje i filetirajte je( od ostatka ribe napravite laganu juhicu ako želite- šteta je bacati.).

Divlji poriluk očistite i operite -ja sam odstranila listove i zadržala mesnati dio stabljike za ovo jelo. Razrežite ga na štapiće veličine 3,4 cm. Stavite kuhati u vrelu posoljenu vodu 10-15 minuta dok poriluk ne omekša. Izvadite ga i brzo isperite pod mlazom hladne vode kako bi zadržao zelenu boju.

Operite i ogulite krumpir. Razrežite ga na ploške debljine 2 do3 mm. Ispržite ga na tavi na malo maslinovog ulja s jedne i druge strane i ostavite da se iscjede od viška ulja na papirnatom ručniku.

Operite, očistite pomidore od koštica i izrežite na kockice veličine cca 1 cm. Ako želite ili ako vam smeta možete im oguliti kožu.

Divljem poriluku dodajte krušne mrvice i 2 jušne žlice maslinovog ulja, sol i svježe mljeveni papar. Sve dobro izmješajte.

Posložite krumpire na dno nauljene okrugle vatrostalne posude. Zatim stavite divlji poriluk, pa zatim ponovo krumpir i tako još dok imate svega…🙂 – završite sa slojem krumpira. Stavite prije serviranja peći 10 minuta u pećnicu na 180 stupnjeva. U međuvremenu pripremite ribu.  Torticu izvadite iz pećnice prije posluživanja na tanjure tako da bude topla. Nakon okretanja iz vatrostalne posude tortica bi trebala izgledati otprilike ovako:

Na četiri jušne žlice zagrijanog maslinovog ulja stavite filete lastavice tako da strana kože bude na dnu. Dodajte sjeckane pomidore i motar. Posolite i popaprite. Poklopite i pirjajte na laganoj vatri dok riba ne pobijeli. Ne mješajte, eventualno protresite.

Razrežite torticu oštrim nožem i pri tom pazite da se ne raspadne te poslužite na tanjure. Dodajte ribu i umak…

S ovom lastavicom popili smo lastavicu.🙂

(Za one koji ne znaju o čemu govorim – radi se o Malvaziji Radovan)

A nakon ručka ostalo je samo ovo (slika govori više od riječi,🙂 )

16 thoughts on “Lastavica s pomidorima i motrom i torta od divljeg poriluka i krumpira

  1. Ovo su za mene sve egzotični sastojci (osim krumpira) ko da se radi o receptu s Kariba🙂
    Mmmm već sam rekla da uvijek ogladnim nakon posjete ovom blogu, ko ima problema s manjkom apetita preporučam svakodnevne posjete😉

  2. Hvala svima,:)
    @Prozor u dom i nije tako egzotično, ali ponekad jednostavno nedovoljno iskorišteno bogatstvo naše prirode i našeg mora.
    A ništa morat ćeš na večeru kod mene i onda ću spremati samo ono što nisi jela, može,:)?
    @Damacija moja inspiracija – u koje doba ga bereš? I kako ga kiseliš? Ajde malo podjeli iskustvo! Hvala!!!!

    1. Znam što se iduće kupuje na peškariji :)))
      Dalmacija je i nas naučio brat i konzervirati matar ali mislim da mu je sezona branja sada pri kraju. Mi smo ga brali sredinom 4. mjeseca

      1. Eto vidiš,:) ali onda nek mi javi da se spremim za iduću godinu. Sad imam još jednu teglicu koju sam kupila, tako da sam mirna za neko vrijeme.
        Što se lastavice-kokota tiče prvi puta sam jela ovu ribu jedne godine na otoku Visu…i to su bili gušti, lijepa avantura….a do obiteljskog gospodarstva u nekom zabitom selu došli smo tako da smo slijedili jedan talijanski auto koji je skrenuo na jedan bijeli put bez ikakvih putokaza. A talijani znaju nanjušiti dobru papicu,:) Bilo je Follow that car,:) – polukružno okretanje i kočenje i brzo za njim. I nismo pogriješili,:)…

  3. Moram te pohvaliti na prelepom blogu, dizajnu, slikama, receptima, ma perfektno.
    Recept mi izgleda fantasticno. Ovu vrstu ribe nikada nisam probao i po slici predpostavljam da je izuzetno ukusna.
    Sto se tice divljeg praziluka, ovde u Americi je trenutno u sezoni i ime mu je ‘ramps’, mada ga i oni cesto nazivaju prazilukom. Ja ga naprosto obozavam. Ima nekako blag ukus luka i belog luka. Ja stabljike cesto ukuselim, il’ izmesam sa pire krompirom, a od lisca sam nedavno napravio pesto.

    Pozdrav

  4. Super receptić!
    Ja doduše nemam problema sa motrom ili matarom. Imam ga i ukiseljenog i svježag dobijem sa Visa, ali nikad u životu nisam vidjela niti uspjela probati ni divlji luk ni poriluk i nije baš jasno kako mi je to uspjelo, stalno ga viđam po receptima po blogu, a ja nemam blage veze kako to izgleda i gdje naći…:((

  5. HAVALA AVTORICI ZA RECEPT. PRED TREMI DNEVI SEM NAREDIL ZA KOSILO-FANTAZIJO-!!!!!!!!!!
    SUPER, SUPER KOSILO. Bodite fanj, lep pozdrav od sosedov
    Robert, Koper

  6. Danas sam prvi put jeo kokota tj. lastavicu, i jednostavno sam oduševljen.
    I predivno je napravljen blog, još da pokažeš kako se filetira kokot.😀

Odgovori

